Hoe Moet Je Klanten Werven Voor Een Advocatenkantoor?

Over de laatste vijf jaar heb ik duizenden klanten online gevonden voor mijzelf en voor mijn klanten. Hier is een eenvoudig vier stappen plan dat ik gebruik om klanten te werven online en ik laat je zien hoe je dit kunt toepassen voor een advocatenkantoor.

1. Hoe zoeken mensen naar een advocatenkantoor?

Enig idee?

Als je dit al weet kan je gelijk door naar stap 2.

Nee geen idee, dan moet je gaan onderzoeken hoe mensen zoeken online.

Dit doe je door gebruik te maken van de Google zoekwoordplanner.

Als je bijvoorbeeld een advocatenkantoor bent in Rotterdam voer je in: advocatenkantoor Rotterdam

klanten werven advocatenkantoor

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kan nu zien hoeveel mensen er maandelijks zoeken:

Gemiddeld 1000 tot 10000 mensen zoeken op deze zoekterm. Je kan het nog specifieker maken. Kijk maar in de resultaten dan zie je ook staan arbeidsrecht advocaat rotterdam.

Als je nieuwe klanten wilt werven als advocatenkantoor dan moet je zorgen dat je zichtbaar bent in het gezicht van deze zoekers.

2. Een duidelijke website met Call to Action zorgt voor nieuwe leads.

Hier is wat dat betekent:

Om bezoekers om te zetten in leads heb je een geschikte website nodig.

De meeste bedrijven hebben al een bedrijfswebsite met als domeinnaam de naam van de onderneming.

Daar is helemaal niks mis mee. Alleen de meeste zijn niet geschikt als ‘lead website’.

Een bedrijfswebsite is bijna altijd een  ‘visitekaartje’ in plaats van een marketinginstrument.

Dit is waarom zoveel websites geen resultaten opleveren.

Ik geeft al mijn klanten een template die zorg dat 20-30 % van de bezoekers belt of het contactformulier invullen.

Ik zal je kort vertellen aan welke 4 onderdelen een goede Lead website tenminste aan moet voldoen:

1) Mobiel vriendelijk

Je website moet echt geschikt voor mobiele weergave. Meer dan 50% van verkeer is al met een mobiel apparaat. Ook op de mobiel moeten bezoekers de call to action kunnen uitvoeren.

2) Telefoonnummer zichtbaar op alle pagina’s.

Het is echt SUPER belangrijk dat het telefoonnummer zowel op desktop als mobiele weergave duidelijk op ELKE pagina BOVENAAN staat vermeld. Daarnaast moet je op het nummer kunnen klikken dat je gelijk het nummer kan bellen.

3) Zo simpel mogelijk

Uit ervaring weet ik dat de meeste simpele websites het meest effectief zijn.

Een lead website is niet een weerspiegeling van je “persoonlijke stijl” of voorkeuren. Het hoeft niet te mengen met de algemene “look” van de rest van je marketing uitstraling of je brochure. Deze website is volledig gerichte op Call to Action, kortom resultaten.

4) Het contactformulier

Weer zo’n belangrijk onderdeel van een lead website.

Bij heel veel bedrijfswebsite wordt het contactformulier zowat verstopt, hoe lastig wil je het de bezoeker maken…

Het contactformulier dient GROOT en OPVALLEND te zijn, want we willen dat de bezoeker over gaat tot ACTIE!

3. Zorg dat je Google Adwords advertenties aan staan

De makkelijkste manier om nieuwe klanten te werven voor een advocatenkantoor is door te adverteren in Google Adwords.

Mijn advies: Elke lokaal bedrijf moet Adwords toepassen!!!

De 3 voordelen van adwords:

  1. Schaalbaar
  2. Zeer grote verkeersbron
  3. 100% regelbaar, je hebt de controle!

Start met een klein dagbudget van bijvoorbeeld € 5. Als je een lokaal advocatenkantoor bent richt je dan enkel op jouw stad of directe omgeving.

START met absoluut het BESTE ZOEKWOORD. Je kan later uitbreiden naar breder zoekwoord als het werkt. Gebruik het zoekwoord in de advertentie.

4. Organisch gevonden worden in Google!

Op lange termijn is het noodzakelijk dat je website gevonden gaat worden in Google.

De website moet echt op de eerst pagina van de zoekresultaten staan, anders heeft je  website geen toegevoegde waarde.

Dit zit zo: 86% van alle zoekers komt niet meer voorbij de eerste pagina in Google.

Om hoger te komen in de zoekresultaten heb je specifieke kennis nodig!

Om hoger te komen in Google moet je een specialist inschakelen, anders gaat er niks gebeuren.

Samenvatting

1) Onderzoek de markt

2) Zorg voor een geschikte website

3) Adverteer lokaal via Google Adwords

4) Zorg dat je website gevonden wordt in google, schakel SEO specialist in.

Hulp nodig?