Top 10 Beste Technieken Om Je Bedrijf (Online) Te Laten Groeien!

Dit zijn voor mij de meest waardevolle technieken die ik zelf toepas om mijn eigen bedrijf te laten groeien. Ik weet zeker als jij deze technieken ook gaat toepassen je bedrijf zal gaan groeien. Bijna al deze technieken zijn gratis toepasbaar, dus waar wacht je op neem ACTIE…


De nr. 1 techniek om je verkoop te verhogen is via Webinars

Webinars staat met stip op nummer 1. Niks converteert beter dan een webinar.

Via een webinar kan je een echte diepe relatie opbouwen met je publiek. Je hoeft geen geweldige spreker te zijn of enige technische skills te hebben om succesvol te zijn met webinars.

Veel ondernemers en bedrijven verdienen miljoenen met webinars… de hoogste tijd dat jij hiermee gaat starten!


Techniek 2: Laat je emaillijst groeien met een Lead Magnet!

Je e-maillijst is waarschijnlijk de belangrijkste ASSET die je  kan hebben als (online) bedrijf. Dit is een lijst vol met leads (potentiële nieuwe klanten).

Zorg ervoor dat je e-maillijst op een continue basis blijf groeien. Geef gratis informatie weg in ruil voor iemands e-mailadres.

Deze gratis informatie noemen we de lead magnet!

GOUDEN TIP: In plaats van één universele Lead magnet, creëer een specifieke bonus elke keer dat je een blogpost schrijf.

Waarom? Uit mijn eigen ervaring converteert een nieuwsbrief pop-up tussen de 2% en 6% een extra bonus bij een post converteert tussen de 20-30%.

Wat heb je liever 6% of 30%? Ik weet het wel…

Lees ook de volgende techniek goed door, want anders heb je nog niks aan deze nieuwe inschrijvers!!!


Techniek 3: Verkoop meer aan bestaande klanten (emailmarketing)

Een van de beste en gemakkelijkste manieren om je omzet en winstgevendheid te verhogen is om meer te verkopen aan je bestaande klanten. Deze klanten weten over de producten die zij hebben gekocht van je.

Waarom zou je ze dan niet meer verkopen?

De meeste ondernemers gebruiken deze techniek te weinig. Ze willen de klant niet continue lastig vallen met hun emails en daarom sturen ze zelden een email aan hun emaillijst.

Bij ondernemers die deze techniek wel toepassen komt tot 60% van hun omzet uit hun email campagnes.

JE LEES HET GOED TOT 60% MEER OMZET ALS JE EMAILMARKETING TOEPAST!


Techniek 4 Focus – Stel doelen voor jezelf!

Een simpele techniek maar zeer effectief. Schrijf voor jezelf op wat je wilt bereiken.

Maak het concreet voor jezelf. Dan weet je waar je naar toe werkt, en dat geeft rust in je hoofd!

Maak de volgende oefening voor jezelf:

Ik Stefan Smits wil dit jaar €100.000 omzetten. Dit betekent dat ik maandelijks voor € 8.500 moet verkopen.

Dit ga ik bereiken door het verkopen van een trainingsprogramma aan ondernemers.

Het trainingsprogramma gaat €997 kosten, dus moet ik maandelijks 8,5 keer dit trainingsprogramma verkopen.


Techniek 5: Verhoog je Prijzen en krijg betere klanten

Als ik mijn prijzen verhoog koop niemand mijn product of dienst Stefan! Dit is wat 80% van de ondernemers denken, maar wat ze niet beseffen is dat ze met lage prijzen de verkeerde klanten aantrekken.

Van alle transacties wereldwijd is bij nog geen 20% de prijs de doorslaglevende factor!

Ja, in mijn business wel hoor Stefan. Hmmm, denk jij dat of is dat echt zo?

Klanten die alleen maar kijken naar prijs zijn een stuk meer veeleisender en vragen om meer service. Ze zijn niet trouw aan je bedrijf, want als ze ergens anders voor lagere prijs kunnen krijgen zijn ze weg!

Je wilt niet de goedkoopste zijn, gun een andere de laagste prijs garantie!

En maak niet de fout dat een hoog geprijsd product een duur product is, je klant vind dat namelijk niet, anders had die het product niet gekocht!

Ook een hoog geprijsde woning wordt verkocht aan iemand, dus voor elk product of dienst is er een doelgroep!


Techniek 6: Zorg dat je website organisch wordt gevonden

Komt 80% van je bezoekers via advertenties en maar 20% organisch? Heb je moeite om je advertenties winstgevend te krijgen?

Je website met organische (gratis) traffic is jouw bezit. Facebook, Google, Instagram is niet van jou 😛

Als je nu volop inzet op Facebook Ads kan ik begrijpen dat je nu even uit balans bent…

Maar als je op lange termijn gaat kijken moet toch wel minstens 70% van je omzet uit organische traffic komen.

Wat moet je doen?

Je website is de basis van jouw bedrijf, investeer daarin in plaats van dure advertenties.

Waarin moet je investeren?

Zoekmachine optimalisatie (SEO) zorg dat je met de belangrijkste zoektermen voor jouw bedrijfswebsite op de 1ste pagina van de zoekresultaten komt.


Techniek 7: Investeer in jezelf met nieuwe kennis & skills om meer online te gaan verkopen!

We leven in tijd waar veel dingen veranderen. Het internet zorgt voor nieuwe kansen. Er ontstaat een ‘nieuwe’ economie!

Om succesvol te worden in deze tijd heb je ‘nieuwe’ vaardigheden nodig! Geen van deze nieuwe vaardigheden leer je op school.

Ik heb zelf een HBO diploma, maar nooit 1 les gehad in online verkopen!

Jezelf en je producten of diensten online kunnen verkopen is denk ik 1 van de meest waardevolle skills om in deze tijd succesvol te worden.

Hoe kom je aan deze kennis? Ga mensen volgen die al succesvol zijn in het gene wat jij ook wilt, bestudeer deze mensen en wordt ook een master in hun skillset!


Techniek 8: Social Media

Heb je al een social media strategie? Kies 1 kanaal en ga dagelijks posten, laat zien dat je een expert bent in jouw vakgebied.

Als je bijvoorbeeld tuinmeubelen verkoopt, is je doel niet om continue tuinmeubelen te posten. Je doel is om mensen te inspireren om hun tuin mooi te maken, je doel is een checklist te maken waarmee mensen hun tuin zomerproof kunnen maken, je doel is om over alles wat met TUINEN te maken heeft te praten, dus niet alleen de TUINMEUBELEN.

Zo wordt je een betrouwbare bron wat betreft tuinen en als mensen klaar zijn om een nieuwe tuinset te kopen weten ze je te vinden!


Techniek 9: Meer bezoekers naar je website

Hoeveel mensen bezoeken jouw website? Met een simpel rekensommetje kan je precies uitrekenen hoeveel bezoekers je nodig hebt om een bepaalde omzet te behalen. Als je bijvoorbeeld 100 bezoekers hebt dan weet je dat je ongeveer 2 verkopen kan realiseren, dus met 200 bezoekers heb je de omzet verdubbeld.

Om meer bezoekers te krijgen zal je meer content moeten maken en plaatsen op je website.

Hoe? Je kan blog artikelen maken of een  bibliotheek met allemaal onderwerpen en artikelen.


Techniek 10: Besteed meer tijd aan Marketing

Wees eerlijk hoeveel van je tijd besteed je aan marketing? Als je nu 20% van je tijd besteed aan marketing moet je dit echt gaan verhogen.

Maak voor jezelf een 30 dagen challenge waarbij je iedere dag veel tijd gaat besteden aan je marketingsactiviteiten.

DOEL + FOCUS = RESULTAAT


 

 

 

 

 

Deel dit artikel!
Stefan Smits
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: