Hoe Start Je Online Een Bedrijf?

hoe start je een bedrijf online

Ben jij van plan je eigen bedrijf te starten? Wil je graag online starten? Begin dan vandaag nog op het internet met het starten van je eigen bedrijf. Het internet biedt vele mogelijkheden om een bedrijf te starten.

In dit artikel leer je:

  • Hoe je de aan hand van 6 stappen kunt beginnen met een online bedrijf.
  • Waarom je opzoek moet gaan naar problemen als je een bedrijf wilt starten.
  • De beste manier om leads om te zetten in klanten.
  • Hoe je online heel snel aan klanten kan komen.
  • Wat je moet doen om veel klanten te krijgen.

Stap 1: Vind een probleem

online bedrijf beginnen wat is het probleemIedereen die graag een bedrijf wilt starten gaat zoeken naar een product of dienst die ze willen gaan verkopen.

Wat je echter beter kan doen is zoeken naar problemen waar mensen online zoeken voor een oplossing.

Online kan je heel makkelijk onderzoek doen en ontdek je al gauw naar welke problemen gezocht worden en wat de trends zijn.

Dit kan je als volgt doen:

– Kijk op bol.com of amazon.com naar de top 10 boeken binnen een bepaalde categorie. Je ontdek zo wat de trend is binnen een markt.
– Doe een onderzoek hoeveel mensen er zoeken naar bepaalde zoektermen.
– Onderzoek of er al concurrenten zijn, dit is een goed teken. Je wilt namelijk in een markt stappen waarin al andere bedrijven actief zijn, want dat betekend dat er geld te verdienen valt.
– Bekijk welke oplossingen deze bedrijven bieden, leer hiervan en maak een beter product.


Stap 2: Maak een website

online bedrijf beginnen maak een websiteZodra je weet in welke markt je wilt beginnen ga je aan de slag met het maken van een website. Dit kan jezelf doen of laten doen.

Houd het simpel, ga niet te veel richten op design, maar op functioneel en gebruiksvriendelijkheid voor je klant.

Dit proces ziet er als volgt uit:

– kies een domeinnaam die verwijst naar het product of markt waarin je je begeeft.
– Bouw een website in WordPress of een andere platform.
– Maak een product of diensten pagina.
– Zorg voor een blogpagina.
– Zorg dat de bezoeker over kan tot actie bijv. een contact pagina of bestelknop.
– Maak een opt-in om email adressen te verzamelen.
– Om deze email adressen te verzamelen moet je de bezoeker een Lead magnet aanbieden. Een lead magnet kan zijn een gratis eBook .PDF of mini video cursus.


Stap 3: Maak content

contentAls je klaar bent met een opzetten van je website begint het eigenlijk pas. Je moet je website gaan vullen met content.

Wat voor content?

Je bezoeker gaat niet zomaar over tot actie je moet deze verleiden door middel van de juiste content op je website te plaatsen:

Productpagina

– Wek belangstelling met een dwingende titel
– Beschrijf het probleem dat je product oplost
– Zorg dat je geloofwaardig overkomt als de oplosser van dit probleem
– Verzamel testimonials van mensen die product hebben gebruikt. (Tip: Vraag aan vrienden om deze te schrijven)
– Praat over het product en hoe het de gebruiker ten goede komt.
– Doe een aanbod
– Maak een sterke garantie.
– Maak het urgent
– Vraag voor de verkoop.

Nu is je website klaar.


Stap 4: Testen

testIn deze fase ga je testen of je verkopen kan realiseren. Pay-Per-Click (PPC) is de makkelijkste manier om gerichte bezoekers naar je nieuwe website te krijgen.

Je kan hiervoor Google Adwords gebruiken.

Het grote voordeel van PPC is dat je kan testen op verschillende zoekwoorden. Ook kan je testen of je product pagina goed converteert.


Stap 5: Online Marketing

online marketingGeen enkel online bedrijf kan volledig afhankelijk zijn van betaald verkeer, tenzij jij elke advertentie euro kan omzetten naar 2 euro.

”Top online marketeers kunnen dit wel, maar dit komt doordat ze hoog geprijsde producten (vanaf 1000 euro) verkopen waarmee ze enorme marges maken.”

Je moet zorgen dat je gevonden wordt op het internet. Dit doe je door continue online marketing toe te passen. Er zijn vele technieken om gevonden te worden:

  • Ga bloggen;
  • Pas zoekmachine optimalisatie toe, zodat je organisch gevonden wordt;
  • Maak artikelen voor landingspagina’s;
  • Gast bloggen op andere blogs;
  • Maak video’s;
  • Geef presentaties.

etc…


Stap 6: Email Marketing

emailmarketingJe e-maillijst is een van de meest waardevolle ASSET van je online bedrijf. Je klanten en abonnees hebben je namelijk toestemming gegeven om hen e-mails te sturen. Dit betekent:

– Je geeft ze iets waar ze naar vroegen.
– Je ontwikkelen een levenslange relaties.
– E-Mail marketing is 100 procent meetbaar.
– E-mail marketing is gratis, doelgericht en nog steeds zeer effectief.

Iedereen die je site bezoekt en kiest om op je lijst te komen is een zeer hete lead. En er is geen beter instrument dan e-mail marketing voor de follow-up van deze leads.


 

Deel dit artikel!
Stefan Smits
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: