10 Redenen Waarom Je Vandaag Nog Moet Beginnen Met Bloggen!

10 redenen om te bloggen

Bloggen is vandaag de dag hot, hip en happening. Houd je van schrijven? Heb je veel kennis over een bepaald onderwerp? Start je eigen blog!

In dit artikel leer je:

– Waarom een eigen blogplatform je zakelijke kansen vergroot
– Hoe een blogplatform bijdraagt aan nieuwe contacten
– Dat een blogplatform je vindbaarheid en zichtbaarheid vergroot
– Hoe je op een leuke manier aan personal branding kan doen


1. Je eigen plek / platform op het internet

Met een eigen blog heb je een hele eigen plek op het internet. Met een eigen blog draag je bij aan je eigen personal branding.

Je werkt aan je eigen merk. Iets wat steeds belangrijker wordt in de toekomst.

Daarnaast heb je met een eigen blog meer vrijheid om te schrijven waarover je maar wilt.

Het is jouw eigen platform, dus je bent niet afhankelijk van andere platforms.


2. Een blog is de perfect plek om mensen te onderwijzen en te inspireren

Een blog kan je op verschillende manieren invullen. Je kan schrijven over luchtige leuke dingen.

Denk hierbij aan je alledaagse gebeurtenissen of bijzondere gebeurtenissen.

Maar een eigen blog is vaak ook het middel om de lezers iets te leren.

Als jij veel weet over een bepaald onderwerp, dan is een eigen blog het perfecte medium om jouw kennis met anderen te delen.

Ben je dol op koken? Deel je recepten. Geef tips en tricks weg. Verspreid interessante weetjes.

Kortom, met een eigen blog kan je alle kanten op. Het belangrijkste is dat de onderwerpen en de thema’s aansluiten bij wie jij bent, bij je interesses en je vakkennis.


3. Met regelmaat hoge kwaliteit blogartikelen publiceren zorgt dat je hoog in de zoekresultaten komt

Blogartikelen moeten niet even snel uit de losse pols geschreven worden. Goede blogs vraagt goede content.

Mensen lezen geen slechte content, en zullen dit al helemaal niet delen.

Maak kwalitatief hoge content. Alleen dan delen mensen jouw content en zorg je ervoor dat je hoger in de ranking komt.

Wanneer jouw content gewaardeerd wordt, resulteert dit in meerdere bezoekers.

Daarnaast vergroot je de kans dat mensen jouw content delen op social media of ernaar verwijzen vanaf externe platformen.


4. Een blog levert je veel nieuwe zakelijke kansen op

Door jouw kennis te delen via je eigen blog blijf je niet onopgemerkt. Grote kans dat bedrijven en organisaties jou tegenkomen op internet.

Een eigen blog zorgt ervoor dat potentiele opdrachtgevers een eerste kijk hebben op jouw kennis, jouw vaardigheden en jouw ‘jij-merk’!

Weet jij mensen te boeien met jouw content? Dan schuilen er grote zakelijke kansen in jouw persoonlijke blogplatform.


5. Je bouwt een persoonlijke encyclopedie met rijke content

redenen om te bloggen

Een eigen blogplatform kan je vergelijken met jouw eigen persoonlijke encyclopedie. Met een eigen platform maak en deel jij helemaal jouw eigen content.

Zo bouw jij je eigen persoonlijke kennis-platform. Het is altijd leuk om hiernaar terug te kijken.

Je ziet heel goed welke leercurves je hebt gemaakt, en waar er nog meer te leren valt.


6. Positioneer je zelf als autoriteit en expert in je markt

Met een eigen blog heb jij de mogelijkheid om bezoekers te vertellen wat je weet en hoeveel je weet.

Deel jouw vakkennis door het delen van inhoudelijk kwalitatieve informatie met jouw lezers.

Niet alleen ben je dan beter vindbaar en zichtbaar op het internet.

Je wordt eveneens gezien als een autoriteit binnen jouw vakgebied.

Door jouw content bewijs je namelijk dat je weet waarover je praat. Hierdoor zullen bezoekers je sneller als expert zien.

Lees ook: Tips om Zakelijk te bloggen


7. Bloggen helpt om vertrouwen op te bouwen met je toekomstige klanten

Vertrouwen in iemand hebben is een belangrijke pijler binnen een relatie.

Niet alleen tussen man en vrouw, ouder en kind, vriend en vriendin, consument en producten, maar ook tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.

Een eigen blog is een prima manier om vertrouwen op te bouwen. Door met regelmaat te bloggen, ben je consistent aanwezig. Bekend maakt bemind.

Daarnaast weten toekomstige klanten beter waar jij aan toe bent, waar je krachten zitten en waar je eventuele zwakten zitten.


8. Een blog is een van de basis ingrediënten van een personal brand

Prestaties geven of netwerken zijn niet de enige personal brand middelen.

Bloggen behoort ook tot personal branding. Je laat zien wie jij bent, wat je doet, waar je goed in bent, maar ook waar je misschien iets minder goed in bent.

Met een blog val je op, ben je onderscheidend en uniek. Je valt niet meer weg in de grijze massa, maar bent een zichtbaar individu.

Steek daarom je kop boven het maaiveld uit, en laat anderen kennis maken met jouw ‘ik’.


9. Blog opent de deur naar levenslange relaties met gelijk gestemde in jou industrie

Bloggen opent deuren naar nieuwe mensen (lees: andere bloggers).

Jij hebt interesse in schrijven, en hoe leuk is het om in contact te komen met mensen die dezelfde interesses hebben.

Je kan samen praten over jullie hobby en elkaar verder helpen. Grote kans dat er een vriendschap uitbloeit.


10. Het is gewoon leuk om te doen

Bloggen is leuk om te doen. Waarom? Het is een eenvoudige manier om je kennis te delen, en daarmee andere te inspireren.


Zo. Dit waren mijn 10 redenen waarom je vandaag nog moet starten met bloggen

Heb je zelf al een blog? Laat het me hieronder weten in een reactie.

Vergeet niet om een link naar jou blog erbij te plaatsen.

Heb je nog geen blog? Lees dan: Blog maken

Deel dit artikel!
Stefan Smits
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: